Tucano Coffee e cea mai aromată franciză

Îmi plac oamenii care se reinventează. Cel puțin asta este părerea mea și despre Ruslan Cojocaru, pe care nu-l cunosc prea bine dar văd în el o evoluție de invidiat și de luat ca exemplu.
Sigur nu a stat toată viața cu ochii-n patru pentru a căuta idei de afaceri dar a fost pe fază și s-a dedicat în întregime când s-a pornit la drum.
Nu sunt mare băutor de cafea iar când am văzut la Baia Mare prima afacere cu cafea de specialitate nu i-am dat nicio șansă. Poate la fel aș fi spus dacă vedeam proiectul Tucano Caffee când făcea primii pași la el acasă în Republica Moldova. Dar m-am înșelat și mă bucur că există oameni care apreciază aceste locații care sunt mai mult decât niște simple cafenele. De exemplu, filosofia francizei de cafenele Tucano Coffee este Love.Peace.CoffeeȘ Dragostea ca sentiment, pacea ca stare și cafea în calitate de băutură preferată. Acest slogan a fost inspirat și din cultura rock’n’roll și hippie, care se distingea prin tendința oamenilor de a reveni la natură, dragoste, pacifism și libertate a gândirii.
De ce aș investi într-o franciză?
Este sănătos să-ți investești banii într-o franciză în România. De mult timp vreau să fac asta. Eu personal poate nu într-o cafenea dar în funcție de înclinații și pasiune, după o scurtă răsfoire prin catalogul francizelor nu doar alegerea este mai ușoară dar și inspirația și adrenalina antreprenorială crește. Ca investitor este recomandat să analizezi minimum 4-5 francize în faza preliminară.
Franciza nu te limitează în niciun fel pe termen lung dacă alegerea este gândită de la bun început: franciză simplă sau masterfranciză, adică o unitate locală, precum o cafenea Tucano Caffee într-un oraș sau o exclusivitate într-o țară întreagă pentru a deschide unități și pentru a vinde francize altora din acea țară. Desigur, depinde și de bugetul de care dispunem și de faptul că masterfranciza este de obicei condiționată de un plan de dezvoltare la nivelul acelei zone/țări.
Înainte de a intra în business ai posibilitatea să analizezi francizele selectate atât din punct de vedere al francizorului, ca istoric, rețea curentă, cifra de afaceri, marketing și alte strategii cât și la analiza financiara de profit și pierdere la nivel de unitate. Astfel îți asiguri minime șanse de eșec.
Cred că cel mai important într-un sistem de franciză este brandul pe care-l utilizezi, rețeaua existentă de unități care te poate sprijini, care îți oferă consultanță, testarea diverselor produse pe alte piețe și asistență în managementul de zi cu zi.
Am scris acest articol la provocarea din concursul SuperBlog2017 și scriind aceste rânduri mi-am redescoperit pasiunea pentru francize și cu siguranță voi reveni pe blog cu noi articole despre acest subiect.

Am mai scris si au fost apreciate: